Cum am zis in prima postare despre Triunghiul Bermudelor am promis sa revin cu o continuare, este mult de zis despre acest taram misterios. Am sa continui de unde am ramas adica de la anul 1940.
-La sfarsitul lunii iulie 1944 avionului pilotat de Antoine de Saint-Exupery, plecat la de pe aerodromul din Corsica, intr-o misiune de cercetare care sa soldat cu disparitia pilotul si avionul care nu au fost regasiti niciodata. (Este adevarat de-a lungul anilor s-au gasit diverse motivatii acestei disparitii. Dar nici una dintre ele nu acopera complet toate aspectele curioase legate de ,,Cazul lui Saint-Exupery'')
-Incepe acum asa-numita perioada moderna'' a misterioaselor disparitii din Triunghiul Bermudelor si din alte parti ale lumii. Ea debuteaza cu celebrul ,,Zbor nr. 19'' din ziua de 5 decembrie 1945, la ora 14: 00 (ora locala), cinci avioane de tipul ,,Grumman Avengers - TBM'' FOTO decolat de la baza militara americana Fort Lauderdale din Florida.
-In ianuarie 1947, pe panta ghetarului Tahomsk, la 3500 m altitudine, se prabuseste bimotorul ,,C-46''. Pe capitonajul interior al avionului sunt gasite urme de sange ca marturii ale ingrozitoarei izbituri. Dar nu au fost gasite nicidecum trupurile celor 32 de pasageri ai avionului !
-In 1947, o superfortareata zburatoare S.U.A., dispare cu echipaj cu tot, fara sa lase urme, la 150 km de Bermude.
-La 31 ianuarie 1948, ora 1,00 noaptea, comandantul aeroportului din Bermude a dat alarma. Un avion de tipul Star-Tiger FOTO, cu 27 de pasageri la bord, care trebuia sa aterizeze in seara precedenta la ora 22: 30, a disparut la nord de Bermude.
-In martie 1948, faimosul jockeu american Al Snyder, pleaca la pescuit la Sandy Key, cu doi prieteni si nu s-a mai intors niciodata. O mie de oameni, o suta de ambarcatiuni, un dirijabil, un elicopter, participa zadarnic la cercetari. S-a promis o prima de 15000 de dolari celui care il va gasi morti sau vii.
-28 decembrie 1948. In aceea noapte, un avion ,,Douglas-DC 4''FOTO ,pleaca de la San Juan Puerto Rico, spre Miami, Florida; ajunge la 80 km sud de locul de aterizare si intra in legatura cu turnul de control in momentul in care a vazut luminile insulei Key West. Avea 23 de pasageri la bord: la ora 4:13, ultimul mesaj afirma: ne apropriem de aeroport. Cerem permisiunea de aterizare''. Cateva secunde mai tarziu, legatura radio s-a intrerupt si nimeni n-a aflat niciodata ce s-a intamplat. Cercetarile facute n-au dat nici un rezultat, desi apele putin adanci in aceasta regiune a tarmului permit o buna vizibilitate a adancurilor.
-La 17 ianuarie 1949 este randul unui ,,Ariel'' (similar cu Star-Tiger-ul din ianuarie 1948), care decoleaza din Bermude pentru Kingstone, Jamaica (5 ore si 15 minute de zbor), 40 de minute de la decolare se primea un mesaj: ,,Totul merge bine'', iar dupa aceasta nimic, nimeni nu l-a mai vazut vreodata. S-a facut un efort imens pentru gasirea celui mai mic indiciu: zeci de vapoare si de avioane au brazdat oceanul ,,pieptanandu-l'' in lung si-n lat. Totul a fost in zadar, nici cea mai mica urma nu a fost gasita, nici atunci si nici mai tarziu !
-In martie 1950, un ,,Globemaster'' FOTO, intorcandu-se in Irlanda, dispare la nord de Triunghi. Nu exista indicatii precise asupra locului exact al acestei disparitii.
-In iulie 1950, cargoul ,,Sandra'' pleaca din Savannah spre Venezuela. Trece prin dreptul lui Jacksonville, Sainte-Augustine, parcurgand o ruta foarte frecventata si nu se mai aude vorbindu-se niciodata de el.
-In 1951, nava de razboi braziliana ,,Sao Paulo'' - ce urma sa fie data la fier vechi - traversa zona Triunghiului, insotita de mai multe remorchere. Intr-o dimineata nava nu a mai fost vazuta; ea a disparut brusc, impreuna cu echipajul de supraveghere, format din opt persoane. Navele si avioanele trimise in cercetare au receptionat numai ,,fenomene stranii'', sau contururi intunecate pe suprafata marii''.
-La inceputul lunii februarie 1953, un avion cvadrimotor ,,British York'', cu 6 oameni ai echipajului si 33 de pasageri, dispare la 900 mile nord de triunghi, zburand pe ruta Azore - Gander (Newfoudland). A disparut dupa ce s-a auzit un S.O.S., fara alte explicatii.
-La 31 octombrie 1954, un alt cvadrimotor american de tip ,,Super-Constellation'', avand 24 de persoane la bord, intre care 4 femei si 5 copii, decoleaza din statul Mariland spre ins. Azore. Avionul era nou-nout, inzestrat cu doua radio-emitatoare puternice si cu diverse materiale de salvare pentru cazul unei amerizari fortate, chiar in mijlocul oceanului in caz de nevoie. Dar dispare si el, de parca s-ar fi dizolvat undeva deasupra Atlanticului. Fara a emite nici un apel de primejdie.
-In septembrie 1955, iahtul ,,Connemara IV'', gasit abandonat la 400 mile sud-vest de Bermude. Despre ocupantii sai nu s-a mai aflat niciodata nimic.
-La mijlocul lunii aprilie 1956, in zona sud-estica a Triunghiului dispare un ,,Boeing B. 25 Mitchell'' FOTO , condus de trei piloti cu o indelungata experienta aviatica.
-La 9 noiembrie 1956, un bombardier al marinei S.U.A., hidroavion de tip ,,Martin P. 5 Marlin'' FOTO , se volatilizeaza in zona sudica a Triunghiului, impreuna cu cele zece persoane de la bordul sau.
-La 10 ianuarie 1962, un alt avion ,,Boeing KB. 50'' FOTO , cu noua oameni la bord dispare la scurt timp dupa decolarea sa de pe aeroportul bazei militare aeriene de la Langley, Virginia, S.U.A. In ciuda unei intense actiuni de cautare, desfasurate pe parcursul a sase zile, nu au fost gasite niciodata urmele acestei catastrofe aeriene.
-Februarie 1963. Plecat di Beaumont, Texas, cu destinatia Norfolk, Virginia, uriasul cargou ,,Marine Sulphur Queen''FOTO , 150 m lungime cu 39 de oameni la bord dispare dupa ce transmite un mesaj obisnuit din largul Golfului Mexic.
-La inceputul lunii iulie a aceluiasi an, pescadorul ,,Sno'Boy'' (19 m lungime, 55 de oameni la bord) dispare in drumul sau de la Kingstone, Jamaica, spre insulele Cay.
-In august 1963, dispare in apele triunghiului vaporul britanic ,,City of Glasgow'', cu toti cei 480 de oameni aflati la bordul sau. Cercetarile intense care s-au declansat nu au adus la descoperirea vreunui indiciu referitor la vapor, pasageri sau cauzele dezastrului.
-La 28 august 1963, doua avioane cisterna ,,Strato-Tanker''FOTO , cu patru motoare, de tip KC-135, pleaca din Miami cu un echipaj de 11 oameni, pentru a aproviziona in zbor un grup de bombardiere deasupra Atlanticului. Au fost semnalate la 800 mile nord-est de Miami si la 300 mile vest de Bermude. Apoi disparitie totala in plina zi, sub un cer senin.
-La 5 iunie 1965. Un avion de tip ,,C 119 Flying Boxcar''FOTO , dispare cu zece persoane la bord, in sudul Bahamas-ului, la aproximativ 280 mile de Miami. Operatiunile de cautare au durut 5 zile si s-au soldat cu un insucces total.
-In vara aceluiasi an, nava comerciala ,,El Arish'', 2000 tone, a plecat din New Port, Anglia, spre Alexandria. S-au schimbat cu regularitate radiograme, pana in momentul cand nava a ajuns la 140 mile marine in larg fata de coasta spaniola. Apoi a disparut brusc, fara a i se mai putea gasi vreo urma, desi au fost folosite cele mai moderne mijloace de cautare, inclusiv fotografierea in infrarosu din avion a fundului marin.
-Octombrie 1966. Remorcherul oceanic american ,,Southern Cities'' (19 m lungime) dispare la scurt timp dupa ce a parasit portul Freeport, Texas, S.U.A., in timp ce tracta un slep greu de 65 m lungime. De acesta din urma a fost gasit atarnand un fragment din parama de tractare.
-11 ianuarie 1967. Remorcherul american ,,Gulf Master'', nava moden echipata, a disparut in drumul sau dinspre portul Sechelt, Columbia Britanica, spre Florida, S.U.A.
-Anul 1967 mai aduce si disparitia, langa Miami, a iahtului de curse ,,Revonco'', lung de 14 m.
-La sfarsitul aceluiasi an, la 22 decembrie, o alta mica ambarcatiune, Witchcraft'', 7 m lungime, dispare cu doi oameni la bord, la numai o mila (1852 m) de tarm, langa Miami, Florida, S.U.A.
-La inceputul anului 1968, submarinul atomic francez ,,Minerve'', dispare in Marea Mediterana cu toti cei 52 de oameni aflati la bordul sau.
In aceiasi perioada si în acelasi loc, dispare un alt submarin israelian ,,Dakar''.
In aceiasi perioada si în acelasi loc, dispare un alt submarin israelian ,,Dakar''.
-In luna mai 1968 dispare submarinul atomic american ,,US Scorpion'', cu 90 de oameni în echipaj, in drumul sau dinspre Gibraltar spre S.U.A.
-Tot in zona Triunghiului dispare si cargoul ,,Ithaca Island'' care transporta grane, in luna noiembrie 1968, pe ruta Norfolk - Manchester.
-In lunile iunie si iulie 1969, au fost descoperite pe marile si oceanele lumii mai multe ambarcatiuni intre 11 si 18 lungime, care pluteau in deriva sau rasturnate, fara ocupanti la bord.
-In aprilie 1970, dispare in triunghi cargoul ,,Milton Iatrides'' in drumul sau din portul american New Orleans spre Cape Town Africa de Sud.
-In aceleasi an 1970, un alt submarin atomic francez dispare tot in Marea Mediterana, in aproprierea locului unde disparuse ,,Minerve'' in 1968. Nici o explicatie satisfacatoare privind aceasta pierdere. Tot in anul 1970, s-a intamplat un eveniment pe aeroportul din Miami, cursa de pasageri a companiei National Airlines, care, cu 127 de pasageri la bord, se apropria de pista de aterizare, dirijata de turnul de control, din directia nord-est, pe neasteptate a disparut de pe ecranul instalatiei radar. Echipajul avionului n-a raspuns la nici unul din apelurile radio lansate de la sol. Dar, dupa numai 10 minute, totul a reintrat in normal: radarul semnala exact pozitia avionului si nimic n-a mai conturbat aterizarea.
-La 26 aprilie 1971, a fost gasita la 10 mile de Canalul Panama, vasul de transport portughez ,,Angosh'', cu instalatia radar si aparatura radio distruse. Din echipajul de 24 de persoane n-a mai ramas nici unul.
-La 25 martie 1973, cargoul norvegian ,,Anita'' (162 m lungime) a fost dat disparut in drumul sau din portul Norfolk, S.U.A., spre Hamburg, R.F. Germania.
-La inceputul lunii aprilie 1974, un vas pentru explorari petroliere avand 16 oameni la bord, dispare definitiv intr-o zona aflata intre Scotia si insulele Orkney, dupa ce a dat alarma - in mod inexplicabil - cu mare intarziere.
In acelasi an, la sfarsitul lunii mai, in Marea Caraibilor, vasul ,,Niagara'' sufera o avarie din cauze inca neelucidate. Nici un supravietuitor.
-In iulie 1975, in fata coastelor braziliene a fost descoperit un vas parasit, 165 t., aflat in deriva. Se parea ca la bord s-a dat o lupta, aparatul de emisie receptie fiind scos din functiune. Nu a fost gasita nici o urma din cei aproximativ 30 de oameni aflati initial la bord.
-In decembrie 1975, intr-o zona cuprinsa intre Filipine si Japonia giganticul vas norvegian ,,Berge Bergesen D.Y.'' FOTO ,se volatilizeaza subit, desi conditiile atmosferice in regiunea respectiva au fost normale.
-Februarie 1976. La peste 700 km vest de insulele canare, este gasita coca rasturnata a unui trimaran, ,,Tripla Arrow''. Nici un semn de viata in aproprierea epavei. Ea apartinuse lui Brian Cooke, 54 de ani, director de banca din marea Britanie, care plecase la 5 decembrie 1975 din portul Plymouth, intr-o incercare de traversare solitara a Atlanticului.
-La 5 iunie 1976 se da startul intr-una dintre cele mai celebre competitii a curajului: cursa anuala de traversare solitara a oceanului Atlantic. Un numar de 7 dintre competitori nu vor ajunge niciodata la destinatie, urma lor pierzandu-se definitiv.
-In a doua jumatate a lunii august 1976, alte doua disparitii. Prima: un avion avand la bord 56 de persoane, dispare in Ecuador, intre Quito si Cuenca, deasupra localitatii Ambrato. A doua: un grup de 12 excursionisti pleaca cu o barca spre insula Bonaventura, de la gurile fluviului Saint-laurent, Canada. Dupa 48 de ore, ambarcatiunea a fost gasita la 3 mile de tarm, ocupantii fiind dati disparuti.
-La mijlocul lui octombrie 1976, nava panameza ,,Sylvia L. Ossa''FOTO , dispare in acelasi Triunghi al Bermudelor. Vasul avea o lungime de 200 m si un echipaj de 37 de persoane la bord.
-In ianuarie 1978, un avion de pasageri al companiei ,,Braniff Airlines'' efectua un zbor obisnuit pe ruta New York - Panama, pe care o parcurge zilnic. La scurt timp dupa intrarea într-o zona de turbulenta, situata în zona faimosului Triunghi al Bermudelor, avionul a scapat de sub control intrând într-un picaj de cca. 3000. Deoarece atât echipajul cât si pasagerii prezentau contuzii, pilotii - care au reusit sa redreseze avionul în ultimul moment, evitînd astfel o catastrofa de proportii - au hotarît aterizarea de urgenta pe aeroportul de la Miami. Desi s-a deschis o ancheta amanuntita asupra acestui accident curios, rezultatele ei nu au fost date niciodata publicitatii.
In martie 1978, avionul american ,,Ka-6'' cu doi oameni la bord efectua un zbor de antrenament in acelasi triunghi al Bermudelor. Abia patruns in aceasta zona, avionul nu a mai raspuns chemarilor turnului de control. El a fost dat disparut, iar cercetarile intreprinse in cautarea lui nu au dus la nici un rezultat.
-In aprilie 1979, un alt avion de pasageri american ,,Boeing 727''FOTO , al companiei TWA care transporta 87 de pasageri de la New York la Minneapolis, a suferit un accident curios: dupa o rostogolire de 360 de grade, aparatul a ,,cazut'' pur si simplu 9000 m cu viteza supersonica.
-La inceputul lunii decembrie 1979, de la baza Cap Canaveral este lansat satelitul american de telecomunicatii ,,Satcom III''. La scurt timp dupa lansare, satelitul a disparut, pur si simplu, in spatiu si nu a mai putut fi regasit niciodata. Iar in februarie 1980 satelitul japonez de telecomunicatii ,,Ayame 2'', dispare de asemeni in spatiu, la scurt timp dupa lansare.
-In ultimele zile ale anului 1980, dispare in Pacific vasul iugoslav ,,Dunav'', cu 32 persoane la bord, la cca. 630 mile sud-est de portul japonez Yokohama.
-Iar in primele zile ale lui 1981, cargoul grec ,,Altiparos'', cu 35 de persoane la bord, dispare in timp ce naviga dintr-un port canadian spre Osaka, Japonia.
VA URMA
foarte bun articolul...dar parca prea serios
RăspundețiȘtergereda asa este, dar este vorba despre cele intamplate in acele locuri
RăspundețiȘtergereas vrea moolt sa studiez cum dispar si ce legatura are :)):))
RăspundețiȘtergere