ACEST BLOG SE ELIBEREAZA FARA PRESCRIPTIE MEDICALA SE RECOMANDA CITIREA CU ATENTIE A CONTINUTULUI. DACA APAR MANIFESTARI PLACUTE SAU NEPLACUTE ADRESATI-LE PRINTR-UN COMMENTARIU

24 februarie 2010

TRIUNGHIUL BERMUDELOR ( I )

Triunghiul Bermudelor (in engleza "The Bermuda Triangle"), cunoscut si sub numele de "Triunghiul Diavolului", este o zona aproximativ triunghiulara ca forma, cu cele trei colturi localizate de Insulele Bermude, Porto Rico si Fort Lauderdale (Florida) in Oceanul Atlantic. Suprafata cuprinsa este de circa 1.2 milioane km². Exista unele speculaţii cum ca in aceasta regiune se întampla foarte des fenomene paranormale, cum ar fi: disparitii ale unui numar mare de vase si aparate de zbor, activitati paranormale in care legile fizicii sunt violate. In ciuda acestor idei populare, Paza de Coasta a Statelor Unite si alte agentii citeaza statistici care indica faptul ca numarul incidentelor de vase si avioane disparute sau pierdute nu este mai mare decat in oricare alta zona des circulata a lumii.
Multe din aşa-zisele mistere s-au dovedit a nu fi chiar atât de misterioase sau neobisnuite la o examinare mai amanuntita, continand erori si fabricatii care in multe cazuri au circulat si recirculat timp de zeci de ani.
Din cele mai vechi timpuri au circulat povesti mai mult sau mai putin reale, mai mult sau mai putin credibile, referitoare la ,,corabii fantoma'' care brazdau marile si oceanele lumii, sau - mai recent - la disparitii misterioase de nave si avioane.
In scrierile lor, Platon (filizof grec 427-347 i.e.n.) si Aristotel (savant si filozof grec, 384-322 i.e.n.) povestesc despre o mare intinsa ce se gasea spre apus de ,,Coloanele lui Hercule'' (denumire data de antici stramtorii Gibraltar) si in adancimea careia ar fi disparut legendara Atlantida. Noroiul si ierburile in care se impotmoleau corabiile ce incercau sa strabata aceste ape, proveneau, dupa parerea lor, de la uscatul inghitit de ape. Despre aceasta aglomerare de ierburi vorbeste si filozoful Teofrast (327-287 i.e.n.) in lucrarea sa ,,Istoria plantelor''.
In mijlocul acestei mari a ajuns Cristofor Columb la 16 septembrie 1492, in cursul primei sale calatorii spre ,,Lumea Noua''. Dupa doua zile de navigatie avea impresia ca vasele sale înaintau intr-o veritabila preerie. Numai dupa trei saptamini corabiile s-au gasit din nou in marea libera. Astfel, Columb lasa posterioritatii prima insemnare scrisa facuta ,,la fata locului'' privind pericolele iesite din comun ale acestei zone oceanice. Tot el este acela care a observat acolo ciudate ,,fasii incandencente'' de ,,apa alba''. Si - ca o confirmare moderna a acestei consemnari - dupa relatarile astronautilor americani, aceste sclipiri albe sunt ultimile lumini care mai pot fi vazute pe pamânt de catre cei ce pleaca în Cosmos.
S-a nascut astfel legenda unei mari misterioase si infricosatoare, legenda care avea sa dainuie peste secole si sa furnizeze scriitorilor subiecte fantastice si pasionante. Astfel, catre mijlocul secolului trecut, William Robert Chambers descria aceasta mare ca pe un imens ,,cimitir de epave din toate timpurile si de toate tonajele''. In 1898 scriitorul american Thomas Janvier, a publicat o carte de aventuri al carui erou, marinarul Roger, reuseste sa se salveze de la un naufragiu pe o pluta Impinsa de curenti in mijlocul oceanului. Aici, el vede o ingramadire halucinanta de epave, pe care se aflau navigatori morti la posturile lor, sclavi in lanturi etc. Marea Sargaselor - caci despre ea este vorba - spaima legendara a vaselor cu panze, este un loc de pe glob atat de singular, incat poate fi considerata ca o regiune geografica distincta. Nu este o mare propriu-zis, ci o portiune din Atlanticul de Nord, inconjurata de marii curenti ai canarelor si Golf Stream-ului, cu o suprafata de circa 6-7 milioane Km2.
Vestitul ,,TRIUNGHI AL BERMUDELOR'', zona unde mai mult de 100 de vapoare si avioane s-au evaporat, pur si simplu - in cea mai mare parte dupa anul 1945 - si unde peste 1000 de vieti omenesti au fost pierdute in cursul ultimelor decenii. Disparitiile se succed cu o frecventa care pare in crestere, desi rutele maritime si aeriene sunt mult mai frecventate, cercetarile sunt mai asidue, posibilitatile stiintifice si tehnologice de studiu sunt mai complexe si mai perfectionate, iar rapoartele mai atent si mai competent intocmite decat altadata.
Incerc sa schitez in linii mari care au fost disparitiile corabiilor, vapoarelor si avioanelor, in triunghiul Bermudelor incepand chiar din secolul trecut. Ne vom opri cu amanunte numai asupra celor mai reprezentative ,,cazuri'' mentionate de literatura de specialitate. Asupra acelor evenimente care au facut multa valva la vremea lor si carora nici pana astazi nu li s-au gasit explicatii rezonabile.
Sa alegem punctul de plecare inceputul secolului XIX pentru un motiv simplu: atunci, istoria navigatiei cunoaste o cotitura cruciala, trecerea de la vasele cu panze la cele actionate de forta aburului. In 1819, corabia cu psnze si cu aburi ,,Savannah'', traverseaza Atlanticul in ,,timpul record'' de 25 zile, lassnd in urma ei, din portul britanic Liverpool pana in portul american New Orleans, cea mai lunga dara de fum din cate se pomenise vreodata. De la acea data, numarul vapoarelor se mareste vertiginos si continuu. Un singur secol avea sa treaca si oceanele lumii urmau sa fie brazdate de zeci de mii de vapoare, veritabile uzine si hoteluri plutitoare inlesnind transporturile si comunicatiile intercontinentale, marind implicit si numarul accidentelor si observatiilor din Triunghiul Bermudelor.


Iata, asadar, istoria disparitiilor:
-Incepand de prin anul 1800, mai precis luna august al acestui an, vasul militar american ,,Insurgent” dat disparut in triunghi cu cei 340 de oameni la bord deschide lista disparitiilor.
-In 1840 ,,Rosalie” nava sub pavilion francez, nava cu vele, care avea ca destinatie Havana, este descoperita pustie, cu panzele ridicate si incarcatura in stare buna, locuita doar de un canar, pe jumatate mort de foame in colivia lui.
-Vara anului 1850. Un velier de mare tonaj a atras atentia pescarilor din Easton-Beach prin faptul ca se indrepta cu viteza spre tarm, esuand cu mult in interiorul tarmului. Si de aceasta data puntea era goala. Comisia de cercetare, care a studiat cele intamplate pe ,,Shabird'' - acesta este numele vasului - a renuntat la ipoteza macelaririi echipajului, deoarece nu au fost gasite urme de violenta nici pe bord, nici pe coridoare. S-a mai putut afla ca vasul chemase in ajutor, fara alte explicatii un vapor de pescuit din aproprierea portului unde ancora de obicei, Newport, Rhode Island, S.U.A. Apoi urmeaza lovitura: desi bine fixat in nisip, vasul a disparut subit intr-o noapte ! Fireste, nici atunci si nici mai tarziu nu s-a putut gasi o explicatie cat de cat rezonabila.
- 1854, goleta,,Bella” dispare tot in Triunghi, fara indicarea precisa a locului, din lipsa de informatii.
- 5 decembrie 1872, vasul american cu panze ,,Del Grazia'' naviga spre Gibraltar. La un moment dat, capitanul Morehouse a zarit un bric care naviga linistit cu toate pânzele sus. Este vorba de vasul ,,Marie Celeste'', la bordul caruia nu se vedea nici un om. Abordand vasul, Morehouse a constatat ca obiectele personale ale echipajului erau la locurile lor. Pe franghii erau intinse rufe la uscat, ceasul de aur al capitanului Briggs se afla pe masa, intr-un cuvant totul era in ordine. Incarcatura - butoaie de sprit stivuite cu grija - parea neatinsa. Morehouse stia ca prietenul sau Briggs isi luase cu el sotia si fetita de doi ani. Unde erau oamenii de pe ,,Marie Celeste'' ? Au parasit in graba vasul ? Dar de ce ? Morehouse a remorcat bricul pana la Gibraltar, unde au inceput cercetarile.
-In 1880, fregata scoala ,,Atlanta'', plecata din Bermude spre Anglia, a disparut fara ca sa lase urme, cu toti cei 290 de elevi marinari aflati la bord.
-1902 Vasul german cu trei catarge ,,Freya'', paraseste Manzanilla (Cuba) indreptandu-se spre Chile si este descoperit 17 zile mai tarziu distrus in mare parte, fara nici o persoana la bord. Ancora mai atarna inca; nu se semnalase timp nefavorabil. 
-La 13 octombrie 1913, Albert Juel, proprietarul unui avion de mica putere, caracteristic epocii sale, decoleaza din Hampstead in directia Stat-Island. Desi ziua este senina, iar Juel trebuia sa zboare deasupra uneia dintre cele mai populate zone ale Cubei si deasupra marii strabatute de numeroase vase, el nu a ajuns niciodata la destinatie si nu s-a mai aflat nimic despre el. Aceasta este socotita prima disparitie misterioasa in ,,oceanul aerian”.
-In 1918, vasul de aprovizionare ,,Cyolops'', 19000 t plecat din Barbade cu 309 persoane la bord, dispare fara sa lase urme în Triunghiul Bermudelor.
- Capitanul mancell James, zbura la 29 mai 1919 din Lsee, statul Massachussetts, S.U.A. El comunica prin radio ca intentioneaza sa aterizeze pe aerodromul Mitchell, Long-Island, dupa care dispare fara nici o urma, desi a fost intens cautat.
-In 1921 langa tarmurile Floridei, a fost gasit vasul american cu 5 catarge ,,Carol Dearing'' care cu numai doua zile mai inainte, mai circula inca normal pe mare. Acumi, nici echipajul, nici incarcatura, nici barci de salvare nu se mai aflau la bord. In cabine domnea dezordinea. Carma era avariata, roata carmei zdrobita. Un amanunt interesant: pe catarg flutura steagul care semnaliza ,,Am pierdut controlul asupra vasului''.
-In 1925 Cargoul ,,Cotopaxi'' plecat din Charleston spre Havana, se scufunda In mod inexplicabil.
-1926 ,,Suduffco'', plecat din Port-Newark, dispare cu cei 29 de oameni ai sai.
-In luna februarie 1928, celebrul aviator american Charles Lindbergh, pionierul transversarii in zbor a Atlanticului, nota in timpul unei curse intre Havana si Mexico City: Pe cand se lasa noaptea, la scurta vreme dupa ce am parasit Florida, cele doua busole de la bord n-au functionat, acele lor se invarteau în toate directiile iar altimetru parca innebunise. Nu ma puteam orienta dupa stele din cauza cetii dense si n-am regasit drumul decât dimineata cand ma aflam deasupra Insulelor Bahamas''
     In acelasi an, la 10 iunie 1928, din Bergen, Norvegia, a decolat marele hidroaviaon ,,Latham-47'', condus de doi piloti eminenti, norvegianul Dietrihsen si francezul Guibaud. La bordul hidroavionului se afla si marele explorator polar Amundsen, care se grabea sa vina in ajutorul echipajului de pe dirijabilul ,,Italia'', aflat in nenorocire, undeva la nord de insula Spitzbergen. Comandantul dirijabilului era Umberto Nobile . dar ,, Latham''-ul nu a ajuns niciodata la Spitzbergen. El a pierit undeva în Marea Barentz.
-In 1932, bricul ,,John and Mary'', a fost gasit la 50 de mile sud de Bermude, cu panzele legate, cu carena proaspat vopsita, fara nici un om la bord.
-Catre sfarsitul anului 1935, vasul ,,Dahma'' este gasit in largul insulelor Bermude, fara echipaj cu panzele sfasiate si catargele trantite în apa.
-La 12 august 1937, cvadrimotorul sovietic ,,N-209'' decoleaza din Moscova in directia Americii de Nord, dar dispare subit deasupra Polului Nord. Avionul este pilotat de 6 aviatori de inalta calificare.
-Sper sfarsitul anului 1939, cargoul cubanez ,,Rubincon'' a fost gasit pustiu in largul peninsulei Florida.
-In februarie 1940, este descoperit vasul ,,Gloria-Golite'' din St-Vincent, la 200 mile sud de Mobile, in Golful Mexicului.

VA URMA

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

BANNER

Photobucket toateBlogurile.ro create your own banner at mybannermaker.com!

Persoane interesate

Toate drepturile asupra blogului http://imagine-in-vitrina.blogspot.it/ apartin proprieterului.Reproducerea integrala sau partiala a textelor sau a ilustratiilor din orice pagina a blogului http://imagine-in-vitrina.blogspot.it/ este posibila numai cu acordul prealabil in scris al proprietarului la adresa cristian3plop@yahoo.com . Pirateria intelectuala se pedepseste conform legii.

All photographs and written content on http://imagine-in-vitrina.blogspot.it/ is proteceted by copyright laws and may not be used or exploited in any way without the prior, written consent of the owner.If you are interested in using texts or photographs please contact me at cristian3plop@yahoo.com.You may not use my work for commercial purposes without my permission.You may not alter, transform, or build upon this work in any form . Please Ask First!
IMAGINE IN VITRINA este un blog personal (mai mult sau mai putin) ce incearca sa arate niste chestii ce bine dispun sau nu. Foloseste continut propiu atunci cand nivelul intelectual al autorului o permine dar si din diverse surse publice de pe internet. Daca sunteti autorul unei poze sau material publicat, anunta-ma si voi arata sursa sau voi sterge respectivul sau respectiva chestie